(or) -တၠအ္ခၼိဳင္(တေကာ့ခမိုင္)-ဘီလူးကြ်န္းအေၾကာင္းတို႔၏ တစ္ပိုင္တစ္စ""
(အခန္း-2)
ဘုရင္ႀကီးသည္ အလြန္ဝမ္သာအားရကာ လုလင္ပ်ိဳ ေမာင္ဒီထံ သမီေတာ္(႑င္သာဓလာ)ကိုပို႕ေဆာင္ေစခဲ႔သည္။ အေျခြအရံအသင္းအပင္းႏွင့္ တူရိယာဗုံေမာင္းမ်ားတီးျပီး ဘုရင္သမီးေတာ္လာေရာက္ရာ ေမာင္ဒီသည္ မိမိအာဖမ္းသည္ဟုထင္ျပီး ခေမာင္းပင္ၾကီးအေပၚသို႔တက္ေျပးၿပီး ခေမာင္းပင္ေပၚမွ လိမ့္က်ရာ ေမာင္ဒီေသဆုံးေလသည္။
ဘုရင့္သမီးေတာ္သည္ ေမာင္ဒီ၏အေလာင္းကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ သျဂိဳလ္ေလသည္
ရရွိသည့္ အရိုးမ်ားကို ေရႊအိုးတြင္ထည့္၍ ထိုေနရာ၌ပင္ ေစတီတည္ေတာ္မူသည္။
ထိုေစတီအား ဖံဖရႊာ|ေရႊနတ္ေတာင္နတ္စင္ အနီးတြင္ ယခုတိုင္တည္ရွိေနသည္။
နတ္စင္သည္လည္း ေမာင္ဒီ၏ နတ္ကြန္းျဖစ္ျပီး ကြ်န္းပိုင္ရွင္နတ္
(ဘိုးဘိုးႀကီး)သည္ ေမာင္ဒီျဖစ္၍ လူအမ်ားယေန႔ထက္တိုင္း ေမာင္ဒီ
နတ္(ဘိုးဘိုးႀကီး)ကို ပူေဇာ္ပသေနေသသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေပလိမ့္မည္(ဤကာ
ဘီလူးကြ်န္မွ လူငယ္ပါစပ္ရာဇဝင္ထဲမွ ေမာင္ဒီရာဇဝင္အနည္းအက်ဥ္းသာျဖစ္သည္။
(ဃ)စတုတၳအဆို
မြန္မ်ား ရာမညေဒသတို႔ ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ နီဂရီတိုမ်ားသည္ ေတာင္ဘက္သို႔ ေရႊ႕ဆိုင္ေနထိုင္ၾကေပသည္။ ဘီလူးကြ်န္းႏွင့္ ကပၸလီကြ်န္းတို႔တြင္ နီဂရီတိုအႏြယ္အဝင္ စမင္း(ေဆမန္) လူမ်ိဳးမ်ားေနထိုင္ခဲ႔ဟန္တူသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္နွင့္ တစ္ဘက္ကမ္းရွိ ဘီလူးကြ်န္းကို မြန္တို႔က တေကာ့ခမိုင္ဟု ေခၚသည္ ။ တေကာ့၏ အဓိပၸါယ္မွာ ကြ်န္း ျဖစ္သည္ ။သိုေသာ္ (မြန္ဘာသာ ) ခ်မ္ေမြ႔ နန္ မင္နႏၵာပ်ိဳ႔တြင္ ခမိုင္ကို အကိုင္အခက္မ်ားေသာ္ သစ္ပင္တစ္ပင္ဟု ဆိုသည္ ။ထိုသစ္ပင္ေပၚတြင္ နားေနေသာ လင္ယုန္ အဖို-အမတို႔မွ လူထူးလူဆန္ေပါက္ဖြာသည္ဟု ေဖာျပထားသည္။ ဤရာဇဝင္ကို ေလ့လာၿပီးလ်ွင္ သုေတသနသေဘာျဖင့္ ဆင္ျခင္လိုက္ေသာ္ ခမိုင္ေဝါဟာရသည္ စမိုင္လူမ်ိဳးကို ဆိုလိုေၾကာင္းေတြမိသည္။
(စမင္းလူမ်ိဳးမ်ား ဘီလူကြ်န္တြင္ ေနထိုင္ခဲ႔ဟန္ရွိသည္ကို (မဆလေခတ္)ေနာက္ပိုင္တြင္ ဗမာေတြ ေရသားလာခဲ႔သည္ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းအေထာင့္အထားနွင့္တကြ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိခဲ႔ပါ )ထိုေခတ္တြင္ အဝတ္အစားမရွိ ႏႈတ္ခမ္းထူး|ဆံပင္ေကာက္|အသားမည္း|ေရကူးသန္ခက္ထန္းၾကမ္းတမ္းျပီး ဘီလူးႏွင့္ တူၾကသျဖစ္ ထိုကြ်န္းကိုယကၡကြ်န္ ဘီလူးကြ်န္းဟုေခၚခဲ႔ဟန္တူေပသည္။
ဤကာေဖာ္ ျပပါ အက်ဥ္ခ်ဳပ္ျခင္းသာျဖစ္၏
ကိုကာ……
အထက္ပါေဖာ္ပါသုံးခုကေတာ့ မြန္ဘာသာစကားတြင္ ေရွ႕ေဟာင္း မြန္စကားမ်ားနွင့္ တူညီေသာ ေဝါဟာရ Dr.ဝလက္ဒင္ႏွင့္ စကိတ္တို႔ ျပဳစုေသာ ""မလႅာယုကြ်န္းဆြယ္ရွိ ဘာသာတရားအသိျမင္ကင္းမဲ႔ေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားစာအုပ္တြင္မွ/
မြန္လူမ်ိဳးမ်ားဆင္သက္လာပုံးနွင့္ ပတ္သက္၍ စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ(၁၀)စာမ်က္နာ ၄၀၉/
မြန္လူမ်ိဳးမ်ားတို႔၏ ေရွ႕ေဟာင္းသားေခ်ာ့ေတးစာအုပ္မွ/
လိခ္ကၷပ္-မင္ဗႅာဲေကာန္ကၼအ္-က်ာ္ေဇၷာ္အၥာ မွာေထရ္ပါလိတ ဘာဓါတ္က်ာ္ ဍဳင္ကမာဝက္
မုဒြန္ရြာ ဘဒၵႏၲေကာသလႅ (အဂၢမဟာပ႑ိတ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု -ျမန္မာနိုင္ငံသံဃာ့နာယက ၾသဝါဒ ) ထုတ္ေဝေသာစာအုပ္မွ/
၁၉၈၅ခုနွစ္ မြန္ျပည္နယ္ေန႔ စာမ်က္နာ ၃၃မွ ၃၈ထိ ထုတ္ေဝေသာစာအုပ္မွ /
ဗညာရတ္ေပင္(banyarpyoe)
(ဃ)စတုတၳအဆို
မြန္မ်ား ရာမညေဒသတို႔ ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ နီဂရီတိုမ်ားသည္ ေတာင္ဘက္သို႔ ေရႊ႕ဆိုင္ေနထိုင္ၾကေပသည္။ ဘီလူးကြ်န္းႏွင့္ ကပၸလီကြ်န္းတို႔တြင္ နီဂရီတိုအႏြယ္အဝင္ စမင္း(ေဆမန္) လူမ်ိဳးမ်ားေနထိုင္ခဲ႔ဟန္တူသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္နွင့္ တစ္ဘက္ကမ္းရွိ ဘီလူးကြ်န္းကို မြန္တို႔က တေကာ့ခမိုင္ဟု ေခၚသည္ ။ တေကာ့၏ အဓိပၸါယ္မွာ ကြ်န္း ျဖစ္သည္ ။သိုေသာ္ (မြန္ဘာသာ ) ခ်မ္ေမြ႔ နန္ မင္နႏၵာပ်ိဳ႔တြင္ ခမိုင္ကို အကိုင္အခက္မ်ားေသာ္ သစ္ပင္တစ္ပင္ဟု ဆိုသည္ ။ထိုသစ္ပင္ေပၚတြင္ နားေနေသာ လင္ယုန္ အဖို-အမတို႔မွ လူထူးလူဆန္ေပါက္ဖြာသည္ဟု ေဖာျပထားသည္။ ဤရာဇဝင္ကို ေလ့လာၿပီးလ်ွင္ သုေတသနသေဘာျဖင့္ ဆင္ျခင္လိုက္ေသာ္ ခမိုင္ေဝါဟာရသည္ စမိုင္လူမ်ိဳးကို ဆိုလိုေၾကာင္းေတြမိသည္။
(စမင္းလူမ်ိဳးမ်ား ဘီလူကြ်န္တြင္ ေနထိုင္ခဲ႔ဟန္ရွိသည္ကို (မဆလေခတ္)ေနာက္ပိုင္တြင္ ဗမာေတြ ေရသားလာခဲ႔သည္ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းအေထာင့္အထားနွင့္တကြ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိခဲ႔ပါ )ထိုေခတ္တြင္ အဝတ္အစားမရွိ ႏႈတ္ခမ္းထူး|ဆံပင္ေကာက္|အသားမည္း|ေရကူးသန္ခက္ထန္းၾကမ္းတမ္းျပီး ဘီလူးႏွင့္ တူၾကသျဖစ္ ထိုကြ်န္းကိုယကၡကြ်န္ ဘီလူးကြ်န္းဟုေခၚခဲ႔ဟန္တူေပသည္။
ဤကာေဖာ္ ျပပါ အက်ဥ္ခ်ဳပ္ျခင္းသာျဖစ္၏
ကိုကာ……
အထက္ပါေဖာ္ပါသုံးခုကေတာ့ မြန္ဘာသာစကားတြင္ ေရွ႕ေဟာင္း မြန္စကားမ်ားနွင့္ တူညီေသာ ေဝါဟာရ Dr.ဝလက္ဒင္ႏွင့္ စကိတ္တို႔ ျပဳစုေသာ ""မလႅာယုကြ်န္းဆြယ္ရွိ ဘာသာတရားအသိျမင္ကင္းမဲ႔ေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားစာအုပ္တြင္မွ/
မြန္လူမ်ိဳးမ်ားဆင္သက္လာပုံးနွင့္ ပတ္သက္၍ စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ(၁၀)စာမ်က္နာ ၄၀၉/
မြန္လူမ်ိဳးမ်ားတို႔၏ ေရွ႕ေဟာင္းသားေခ်ာ့ေတးစာအုပ္မွ/
လိခ္ကၷပ္-မင္ဗႅာဲေကာန္ကၼအ္-က်ာ္ေဇၷာ္အၥာ မွာေထရ္ပါလိတ ဘာဓါတ္က်ာ္ ဍဳင္ကမာဝက္
မုဒြန္ရြာ ဘဒၵႏၲေကာသလႅ (အဂၢမဟာပ႑ိတ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု -ျမန္မာနိုင္ငံသံဃာ့နာယက ၾသဝါဒ ) ထုတ္ေဝေသာစာအုပ္မွ/
၁၉၈၅ခုနွစ္ မြန္ျပည္နယ္ေန႔ စာမ်က္နာ ၃၃မွ ၃၈ထိ ထုတ္ေဝေသာစာအုပ္မွ /
ဗညာရတ္ေပင္(banyarpyoe)


Myanmar Kyat Converter
No comments:
Post a Comment