{{{{{.ဘီလူးကျွန်း ရွှေကျွန်းတော် မှ မိတ်ဆွေ သူငယ်ချင်းများကို ထာ၀ရ ကြိုဆိုနေလျှက်ပါ .}}}}}
  • သမိုင်းများ
  • မွန်တို့ရဲ့ရိုးရာ
  • လက်မှုပညာ
  • ရှု့ခင်းသာ
  • ကျေးရွာများ
  • ဗဟုသုတ
  • သင်ခန်းစာ
  • ကျမ္မာရေးအသိပေး
  • ပရဟိတ ဒါန်းန
  • ဗုဒ္ဓဘာသာ
  • သာသနာပြု
  • ရင်ဖွင့်ကဗျာများ(အပိုင်.၁)
  • ရင်ဖွင့်ကဗျာများ(အပိုင်.၂)
  • သီချင်းစာသားများ
  • မြန်မာသင်္ကြန်
  • သတင်စုံ
  • အားကစား သတင်း
  • ဟာသ ကာတွန်း
  • စာအုပ်စဉ်
  • Sunday, February 8, 2015

    ***ျပာသိုလျပည္႔ ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔ ***

    ျပာသိုလျပည္႔ ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔
------------------------
၁။ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔ က်င္းပရျခင္း
အေၾကာင္းမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္
ထက္ေတာ္အခါက ရေသ႔ညီေနာင္ ရွင္တစ္
ေထာင္တို႔သည္ ျပာသိုလျပည္႔ေန႔တြင္ မိမိတို႔၏
အယူဝါဒကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ဗုဒၶသာသနာေတာ္သို႔
ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍
က်င္းပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၂။ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု
ႏွစ္ ပထမဝါကြၽတ္ၿပီးေနာက္ ရေသ႔တစ္ေထာင္
ကို ခြၽတ္ရန္ ဥ႐ုေဝဠေတာသို႔ တန္ေဆာင္မုန္း
လျပည္႔ေန႔တြင္ ေရာက္ေတာ္မူပါသည္။ျပာသို
လျပည္႔ေန႔အထိ ၂-လ ၾကာမွၽ ဥ႐ုေဝဠေတာ
တြင္ သီတင္းသုံး၍ ရေသ႔မၽားအား စည္းရုံးခဲ႔ပါ
သည္။

၃။ထိုအခၽိန္က ဥ႐ုေဝဠေတာတြင္ အစ္ကိုႀကီး
ဥ႐ုေဝဠကႆပေခါင္းေဆာင္ေသာ ရေသ႔ ၅၀၀
အစ္ကိုလတ္ နဒီကႆပေခင္းေဆာင္ေသာ ရေသ႔
၃၀၀ ညီအငယ္ ဂယာကႆပေခါင္းေဆာင္ေသာ
ရေသ႔ ၂၀၀ တို႔ သုံးေနရာခြဲ၍ ေနထိုင္လ်က္ရွိ
ၾကပါသည္။

၄။ျမတ္စြာဘုရားက ဥ႐ုေဝဠကႆပထံ ေနခြင္႔
ေတာင္းရာ နဂါးႀကီးရွိေသာ မီးတင္းကုပ္ကို ေန
ခြင္႔ေပးပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားက နဂါးႀကီးကို တန္ခိုးေတာ္ျဖင္႔ ႏွိမ္ႏွင္းျပရာ ဥရုေဝဠကႆပ
ႏွင္႔ ရေသ႔မၽားက အထင္ႀကီးသြားၾကပါသည္။

၅။ရေသ႔အားလုံး ကိေလသာေခါင္းပါးရန္ မီးလႈံ
ျခင္း ေရငုပ္ျခင္းစေသာ ပဥၥာတပအကၽင္႔မၽားကို
က်င္႔ၾကံေနၾကပါသည္။က်င္႔ၾကံပုံမွာ ဆီးႏွင္း
ေတြ ေဝက်ၿပီး ခုိက္ခိုက္တုန္ခ်မ္းေအးေသာ ျပာ
သိုလအတြင္း သတ္မွတ္ရက္ ၈ ညတြင္ ေနရဥၨ
ရာျမစ္အတြင္းသို႔ သက္ဆင္းကာ ေရငုပ္ၾကပါ
သည္။ျမတ္စြာဘုရားက ရေသ႔မ်ား အေအးဒဏ္
မွ သက္သာေစရန္ မီးအိုးကင္း ၅၀၀ ကို တန္ခိုး
ေတာ္ျဖင္႔ ဖန္ဆင္းေပးေတာ္မူပါသည္။

၆။ျမတ္စြာဘုရားက ရေသ႔မၽားခြဲ၍ မကြဲေသာ
ထင္းတုံး ၅၀၀ ကို တစ္ၿပိဳင္နက္ကြဲေစျခင္း 
ရေသ႔မ်ား ေမႊးမရေသာမီးကို တစ္ၿပိဳင္နက္
ေတာက္ေလာက္ေစျခင္း ရေသ႔မ်ား ျငိွမ္း၍မရ
ေသာ မီး ၅၀၀ ကို တစ္ၿပိဳင္နက္ၿငိမ္းေစျခင္း
မီးအိုးကင္း ၅၀၀ ကို တစ္ၿပိဳင္နက္ဖန္ဆင္ျခင္း
စေသာ တန္ခိုးေတာ္မၽားကို ျပသေတာ္မူပါ
သည္။တန္ခိုးေတာ္စုစုေပါင္း ၃၅၁၆ မ်ိဳးကို ျပသ
၍ ရေသ႔မၽားအား ဆြဲေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။

၇။ရေသ႔အားလုံး သူတို႔၏ အသုံးအေဆာင္မ်ား
ကို ျမစ္ထဲသို႔ေမွၽာပစ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားထံ 
ရဟန္းအျဖစ္ကို ေတာင္းခံၾကပါသည္။ပထမ
အႀကိမ္ ဥ႐ုေဝဠကႆပႏွင္႔ တပည္႔မၽား ဒုတိယအ
ႀကိမ္ နဒီကႆပႏွင္႔တပည္႔မ်ား တတိယအႀကိမ္
ဂယာကႆပႏွင္႔တပည္႔မ်ား သုံးသုတ္ခြဲ၍ သာသ
နာ႔ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ၾကပါသည္။ရေသ႔တစ္
ေထာင္လုံး ဧဟိ ဘိကၡဳ ရဟန္းမၽားခၽည္း ျဖစ္
လာၾကပါသည္။

၈။ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းတစ္ေထာင္ကို 
ဂယာသီသေက်ာက္ဖ်ာျပင္၌ အာဒိတၱပရိယာယ
သုတၱန္ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူရာ 
ရဟန္းအားလုံး ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္
မူၾကပါသည္။

၉။သို႔ျဖစ္၍ ျပာသိုလျပည္႔ေန႔တြင္ ရွင္တစ္
ေထာင္ကြၽတ္ပြဲကို ႏွလုံးမူ၍ ျမတ္စြာဘုရားအား
နံ႔သာမီးျဖင္႔ ပူေဇာ္ၿပီးလွၽင္ မၽက္စိ,နား,ႏွာ,လ်ာ
ကိုယ္,စိတ္ တံခါးေျခာက္ေပါက္ကို လုံေအာင္
ပိတ္၍ မီး ၁၁ ပါးမွ ၿငိမ္းေအးေအာင္ ႀကိဳးစား
အားထုတ္သင္႔ၾကပါသည္။
--------------------------
မာဂဓီ(သာစည္)၏ အခါေတာ္ေန႔မၽား စာအုပ္မွ
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ
Ph 09-421165489
      09-799952829

    ဘီလူးကၽြန္းသားေလး ဖိုေသာၾကာ
    ၁။ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔ က်င္းပရျခင္း
    အေၾကာင္းမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္
    ထက္ေတာ္အခါက ရေသ႔ညီေနာင္ ရွင္တစ္...
    ေထာင္တို႔သည္ ျပာသိုလျပည္႔ေန႔တြင္ မိမိတို႔၏

    *** ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ရာ တစ္သက္တာ ***




    ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ရာ တစ္သက္တာ
------------------------
ငါ၏ခ်စ္သား သမီးမ်ား ဖ,ဘုရားမွာခဲ႔မယ္။

အခ်င္းခ်င္းလွ်င္ ဆက္ဆံစဥ္ သက္ဝင္ေမတၱာထားၾကကြယ္။

မွ်ေဝသုံးစြဲ ေနရာ(ေပး)လဲ မလြဲဘာသာတူရမယ္။

စ႐ိုက္က်င္႔ရာ တူသူသာ မကြာရင္းႏွီးေပါင္းၾကကြယ္။

ကိုးကြယ္အယူ ဝါဒတူ ထိုသူကိုသာေပါင္းၾကကြယ္။

ဤသို႔ဆိုလွၽင္ ထာဝစဥ္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕မယ္။

ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ရာ တစ္သက္တာ လိုက္နာရစ္ၾကကြယ္။ 
------------
Photo-kpk .kppk.ammk.hc.apl.shw.ckk
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ

    ငါ၏ခ်စ္သား သမီးမ်ား ဖ,ဘုရားမွာခဲ႔မယ္။
    အခ်င္းခ်င္းလွ်င္ ဆက္ဆံစဥ္ သက္ဝင္ေမတၱာထားၾကကြယ္။

    *** လွပတဲ့ မြန္တို႔ရဲ႕ လက္ရာ ***

    လွပတဲ့ မြန္တို႔ရဲ႕ လက္ရာ ညပိုင္ရႈ႕ခင္ေလးပါ
    လွပတဲ့ မြန္တို႔ရဲ႕ လက္ရာ ညပိုင္ရႈ႕ခင္ေလးပါ

    *** ၿမိဳ႕ဦးေစတီေတာ္ ***

    ဘီလူးကြ်န္းကိုလြမ္းသူမ်ား ၿမိဳ႕အဝင္ ၿမိဳ႕ဦးေစတီကိုၾကည့္၍ အလြမ္းေျဖနိုင္ၾကပါေစ
    ဘီလူးကၽြန္းသားေလး ဖိုေသာၾကာဘီလူးကြ်န္းကိုလြမ္းသူမ်ား ၿမိဳ႕အဝင္
     ၿမိဳ႕ဦးေစတီကိုၾကည့္၍ အလြမ္းေျဖနိုင္ၾကပါေစဘီလူးကၽြန္းသားေလး ဖိုေသာၾကာ
     
     
     

    *** စ ဓ ဗ ဝ - ဆိုတဲ႔ စကားလုံး(၄) ***

    စ ဓ ဗ ဝ - ဆိုတဲ႔ စကားလုံး(၄)လုံးကို လူတိုင္းလိုလို ၾကားဘူးၾကေပမယ္႔ တစ္လုံးခၽင္းစီရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုေတာ႔ ေသခၽာသိတဲ႔သူ နည္းေနပါေသးတယ္။အခု စဓဗဝ ဆိုတဲ႔ အတိုေကာက္စာလုံးေလးလုံးရဲ႕ အရွည္ေကာက္ ဂါထာကို အဖြဲ႕ဝင္မၽားအတြက္
တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။အကၽိဳ းရွိလိမ္႔မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။

စကၡဳမာစရမာစိေဏၰာ! ဓမၼညဴ  ဓမၼသာမိေကာ
ဗလူေပေတာ ဗလဓေရာ ! ဝရေဒါ ေဒတု ေမ ဝရံ။

စကၡဳ မာ-မံသ,ပညာ ႏွစ္ျဖာေသာစကၡဳႏွင္႔ ျပည္႔စုံေတာ္မူထေသာ!စရံ - စရဏတရား တစ္ဆယ္႔ငါးပါးကို!အာစိေဏၰ - အျမဲမျပတ္ ေလ႔ကၽင္႔ေတာ္မူအပ္ၿပီးထေသာ! ဓမၼညဴ  - တရားအားလုံးကို သိျမင္ေတာ္မူၿပီးထေသာ!  ဓမၼသာမိေကာ - တရားပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ ! ဗလူေပေတာ - ဥာဏ္ေတာ္အင္အား ဆယ္ပါးႏွင္႔လည္း ျပည္႔စုံေတာ္မူေပထေသာ ! ဗလဓေရာ - ကိုယ္ေတာ္အင္အားဆယ္ပါးကိုလည္း ေဆာင္ေတာ္မူထေသာ ! ဝရေဒါ - ျမင္႔ျမတ္သမႈ နိဗၺာန္ဆုကိုလည္း ေပးေတာ္မမူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ! ေမ - တပည္႔ေတာ္အား ! ဝရံ -ေကာင္းကၽိဳးစုစုဟျမတ္ေသာဆုကို ! ေဒတု - လ်င္စြာမေႏွး ေပးသနားေတာမူပါ႔အရွင္ဘုရား။

ဤဂါထာသည္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မၽားကို ဖြဲ႕ဆိုထားၿပီး ထိုဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းႏွင္႔ျပည္႔စုံေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္အား ေကာင္းျမတ္ေသာဆုကို ေပးသနားရန္ ေလွၽာင္ထားေသာ ဂါထာျဖစ္သည္။``စကၡဳ မာ,ဓမၼညဴ  ,ဗလူေပေတာ , ဝရေဒါ - ဟူေသာ ဂါထာေလးပါဒ၏အစပုဒ္၌ ပါရွိေသာ အကၡရာေလးလုံးကို ေကာက္ယူ၍ ``စ-ဓ-ဗ-ဝ ဂါထာ´´ဟူ၍ အတိုေကာက္ေခၚၾကသည္။
-------------------------------------------------------
အကိုး ဗုဒၶဘာသာလက္စြဲကၽမ္း ပထမတြဲ
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ
    စ ဓ ဗ ဝ - ဆိုတဲ႔ စကားလုံး(၄)လုံးကို လူတိုင္းလိုလို ၾကားဘူးၾကေပမယ္႔ တစ္လုံးခၽင္းစီရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုေတာ႔ ေသခၽာသိတဲ႔သူ နည္းေနပါေသးတယ္။အခု စဓဗဝ ဆိုတဲ႔ အတိုေကာက္စာ...လုံးေလးလုံးရဲ႕ အရွည္ေကာက္ ဂါထာကို အဖြဲ႕ဝင္မၽားအတြက္
    တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။အကၽိဳ းရွိလိမ္႔မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။

    *** ျမန္မာမ်ားဆင္ျခင္ၾကရန္ သံရံုးသတိေပး ***

     

    *** မိဘမ်ားသူငယ္ျပန္ေသာအခါ ***

    မိဘမ်ားသူငယ္ျပန္ေသာအခါ
-------------------------

အသက္ၾကီးလာတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေသြးဟာ
နည္းပါးလာတက္တယ္ အဲဒီအခါ မွာ ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီ
ထကေသြးနဲ ့ အစားထိုးျပီး လည္ပတ္ၾကရတယ္
အဲဒီလိုျဖစ္ျပီဆိုရင္ စိတ္ေတြဟာ ငယ္မူျပန္သြားျပီး
အဲဒါကိုသူငယ္ျပန္တယ္လို ့ေခါ ္တယ္ 
အဲဒါ အသက္ၾကီးတဲ့သူတိုင္းျဖစ္တက္တဲ့သဘာဝပါ

ကိုယ့္မိဘေတြလည္း အဲဒီလိုျဖစ္လာျပီဆိုရင္
စိတ္ဆိုးလြယ္တာ စိတ္ေကာက္တာ မ်ိဳးေတြျဖစ္တက္တယ္
ေနရာတကာဝင္ပါတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တက္ပါတယ္
အဲဒီလိုအခါမွာ အိမ္ေထာင္ရွိတဲ့ ေယာက်ၤားေတြဆိုရင္
မိန္းမေတြရဲ့ သာသာထိုးထိုးေျပာဆိုမွ ု ့ေၾကာင့္
မိဘေတြအေပါ ္မွာ အျမင္ေစာင္းတက္ပါတယ္

သားသမီးကလည္း မိဘကမိဘပဲ မွားရင္ေတာ့
ေျပာရမွာပဲဆိုတာမ်ိဳးေတြကို လုပ္တက္ၾကတယ္
တကယ္ေတာ့ သဘာဝတရားေၾကာင့္ျဖစ္တက္တဲ့
အတြက္ လင္မယားႏွစ္ေရာက္လံုးဟာ ႏွစ္ဘက္
မိဘေတြအေပါ ္မွာ အျပည့္အဝနားလည္
ေပးသင့္ပါတယ္

မိဘေတြအဲလိုျဖစ္လာရင္ နားလည္မေပးနိ ုင္တဲ့
သားသမီးမ်ိဳးက မ်ားပါတယ္ လူၾကီး လူၾကီးလို
မေနဘူး ေနရာတကာပါတယ္ အစရွိသျဖင့္
ျပန္ျပီးတုန္ ့ျပန္တက္ၾကပါတယ္

မလုပ္ၾကေစခ်င္ပါဘူး

ကိုယ္ငယ္ငယ္က မွားလို ့ျပင္ေပးခဲ့တာေတြကို
သတိယျပီး ကိုယ္ျပင္ေပးရမဲ့အလွည့္က်မွ
တာဝန္မပ်က္သင့္ပါဘူး

အသက္ၾကီးလို ့ အရာရာေမ်ွာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေနတဲ့
မိဘေတြအတြက္ အတက္နိ ုင္ဆံုးသူတို ့ဆႏၵေတြကို
ျဖည့္ဆည္းျပီး မိဘေတြ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္
ျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့ သားသမီးေကာင္းေတြ
ျဖစ္နိ င္ၾကပါေစ
     
    အသက္ၾကီးလာတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေသြးဟာ
    နည္းပါးလာတက္တယ္ အဲဒီအခါ မွာ ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီ...
    ထကေသြးနဲ ့ အစားထိုးျပီး လည္ပတ္ၾကရတယ္
    အဲဒီလိုျဖစ္ျပီဆိုရင္ စိတ္ေတြဟာ ငယ္မူျပန္သြားျပီး

    *** သေဘၤာသီးကို ေဆးအျဖစ္ စားသံုးျခင္း ***

    သေဘၤာသီးကို ေဆးအျဖစ္ စားသံုးျခင္း
==========================
နံနက္ ၈ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - အစာအိမ္ႏွင့္ အူလမ္းေၾကာင္း အတြက္ ေကာင္းမြန္ ပါသည္။
နံနက္ ၉ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - ေသြးအဆိပ္ျဖစ္ျခင္းကို ေကာင္းမြန္သည္။ ေသြးသားကို သန္႔စင္ ေစသည္။
နံနက္ ၁၀ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - အသည္း၌ ပူျခင္းကို ေကာင္းမြန္ၿပီး ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို သက္သာ ေစသည္။
နံနက္ ၁၁ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - အာသီးနာျခင္း၊ အာေျခာက္ျခင္းတို႔ကို ေကာင္းမြန္ေစသည္။
မြန္းလဲြ ၁ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - ႏြယ္ခ်ိဳမႈန္႔ႏွင့္ တို႔၍စားလွ်င္ အစာေၾကေစသည္။
မြန္းလဲြ ၂ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - ပါးစပ္ပုပ္၍ ပါးစပ္နံျခင္းကို ေကာင္းမြန္ေစသည္။
မြန္းလဲြ ၃ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - အူမႀကီးပူ၍ ဝမ္းမေကာင္းလွ်င္ စားသံုးႏိုင္သည္။
ညေန ၄ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - ပ်ားရည္ႏွင့္တို႔စားပါက ေသြးတိုးျခင္းကို သက္သာေစသည္။ (ကေလးမစားရ)
ညေန ၅ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - ဆီးခ်ိဳျဖစ္ျခင္းကို သက္သာေစသည္။
ညေန ၇ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - တစ္ေနကုန္ပင္ပန္းျခင္းကို သက္သာေစၿပီး စိတ္ရႊင္ လန္းေစသည္။
ညေန ၈ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - ေသြးသားကို သန္႔စင္ေစသည္။
ညေန ၉ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - သၾကားႏွင့္တို႔စားပါက အသည္း၌ပူျခင္းကို သက္သာေစသည္။
တ႐ုတ္ ေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ သေဘၤာသီးသည္ အစာေၾကျခင္း၊ အားအင္ ျပန္လည္ ျဖည့္စြမ္းေပးျခင္းစသည့္ အာနိသင္မ်ား ရိွေၾကာင္း တ႐ုတ္တိုင္းရင္း သမားေတာ္မ်ားအဖဲြ႕မွ ဒုတိယဥကၠ႒ သမားေတာ္ ဦးဖန္က ေျပာၾကားသည္။
သေဘၤာသီး စားျခင္းေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးမရိွဘဲ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ စားသံုးျခင္းျဖင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳေၾကာင္း၊ တစ္ခါစားလွ်င္ တစ္စိတ္မွ ႏွစ္စိတ္အထိ စားသံုးသင့္ၿပီး ယင္းသို႔စားသံုးရာတြင္ သေဘၤာသီး စိတ္အား ဇြန္းျဖင့္ အခံြနားကပ္သည္ အထိ ျခစ္၍ စားသင့္ေၾကာင္း၊ ယင္းအခံြအနားရိွ သေဘၤာေစးသည္ အစာအိမ္အား လြန္စြာ အက်ိဳးျပဳၿပီး ဝမ္းခ်ဳပ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အသည္း ေရာဂါသည္မ်ား၊ သရက္ရြက္ ေရာဂါသည္မ်ား အတြက္ အထူး သင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း၊ ထမင္းစားၿပီး ခ်ိန္ႏွင့္ မစားခင္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ကပ္၍ စားသံုးသင့္ေၾကာင္း ယင္းကအႀကံျပဳ ေျပာၾကားသည္။
Credit : seinpanpyar

K.K(ကေနာင္)
     
    နံနက္ ၈ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - အစာအိမ္ႏွင့္ အူလမ္းေၾကာင္း အတြက္ ေကာင္းမြန္ ပါသည္။
    နံနက္ ၉ နာရီ စားသံုး...လွ်င္ - ေသြးအဆိပ္ျဖစ္ျခင္းကို ေကာင္းမြန္သည္။ ေသြးသားကို သန္႔စင္ ေစသည္။
    နံနက္ ၁၀ နာရီ စားသံုးလွ်င္ - အသည္း၌ ပူျခင္းကို ေကာင္းမြန္ၿပီး ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို သက္သာ ေစသည္။

    *** သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ) ပႏၷက္ေတာ္တင္ ***

    MOI Webportal Myanmar's photo.
    သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ) ပႏၷက္ေတာ္တင္၊ တြင္းေတာ္ဝန္း မဂၤလာ အခမ္းအနားက်င္းပ
    ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
    ®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
    ...ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၈

    *** သမိုင္းကိုေဖ်ာက္လို႔မရပါ ***

    ၁၃၀၀ ျပည့္ ေက်ာင္းသား အေရးေတာ္ပံုမွာ ကိုေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးေအာင္လုပ္တဲ့ တရားခံအမွန္ကို သိၾကပါသလား။ သမိုင္းတရားခံ အစစ္အမွန္ကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

၁၉၃၈ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ ေက်ာင္းသားေတြ အတြင္းဝန္႐ံုးကို ပိတ္ဆို႔ၿပီး ဆႏၵျပၾကတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရ လုပ္ငန္းေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားေအာင္။
ဆႏၵျပရတဲ့ အေၾကာင္းက ၁၃၀၀ ျပည့္ အလုပ္သမားအေရးေတာ္ပံုကို သြားၿပီး အင္အားျဖည့္တဲ့ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုဘဟိန္းနဲ႔ ကိုဘေဆြကို ဖမ္းလိုက္ၾကလို႔။

ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ စပတ္လမ္း (Spark Street) ယခု ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ဆႏၵျပေနတယ္။ အစိုးရလုပ္ငန္းေတြ ၄ နာရီေလာက္ ရပ္ဆိုင္းသြားတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ လည္း ေန႔လည္ေလာက္က်ေတာ့ ေနကလည္းပူ၊ အတြင္းဝန္႐ံုးမွာ တာဝန္ရွိတဲ့သူေတြ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးဆို တာသိလို႔ ျပန္ဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကတယ္။

ေက်ာင္းကိုျပန္ဖို႔ ျပင္ၾကရမွာ ေလးေယာက္တစ္တြဲ စနစ္က်စြာျပန္ဖို႔ တန္းစီေနတုန္း ပုလိပ္ေတြက ျမင္းေတြနဲ႔ တိုက္၊ နံပါတ္တုတ္ေတြနဲ႔ ဝင္႐ိုက္ၾကတယ္။

ပုလိပ္ေတြ ဒီလို လုပ္ရတာက အဲဒီလမ္းထဲမွာရွိတဲ့ သူရိယသတင္းစာတိုက္ေပၚက ပုလိပ္ေတြကို ဘိလပ္ရည္ပုလင္းနဲ႔ ပစ္လိုက္လို႔ ပုလိပ္ေတြက ေက်ာင္းသားေတြ ေဆာ္ၿပီထင္ၿပီး ဝင္႐ိုက္ ဝင္တိုက္ၾကတာ။

အဲဒီအခ်ိန္က သူရိယသတင္းစာတိုက္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို သတ္သြားတဲ့ ဂဠဳန္ဦးေစာ ရွိေနတယ္။

 ဂဠဳန္ဦးေစာရဲ႕ မ်ိဳးခ်စ္ပါတီဝင္ ဦးအိန္က အေျခအေနေတြကို ႐ႈပ္ေထြးသြားေအာင္ ပုလိပ္ေတြကို ပုလင္းနဲ႔ေပါက္ၿပီး သြားဆြေပး လိုက္ရာက ပုလိပ္ေတြ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ဝင္႐ိုက္လို႔ ကိုေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးသြားခဲ့ရတာ။

ေက်ာင္းသားေတြျပန္ေတာ့မယ္လုပ္မွ ဦးေစာရဲ႕ အကြက္ဆင္တာေၾကာင့္ အေျခအေနက ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးကုန္ၿပီး ကိုေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးခဲ့ရတယ္လို႔ဆိုတယ္။

ဂဠဳန္ဦးေစာ နန္းရင္းဝန္ျဖစ္လာၿပီး အာဏာရလာေတာ့ ပုလင္းနဲ႔ပစ္ေပးၿပီး ေက်ာင္းသားေသေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ဦးအိန္ကို ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီး ခန္႔လိုက္ပါတယ္။

ဒီစာကို ဆရာဇဝနရဲ႕စာနဲ႔ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း ေမာင္ေမာင္ေရးတဲ့ National Movements of Burma (1920-1940) ကို မွီးျငမ္းျပဳၿပီးေရးပါတယ္။
၇.၂.၂၀၁၅

edited ဦးတင္ညြန္႕
    ၁၃၀၀ ျပည့္ ေက်ာင္းသား အေရးေတာ္ပံုမွာ ကိုေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးေအာင္လုပ္တဲ့ တရားခံအမွန္ကို သိၾကပါသလား။ သမိုင္းတရားခံ အစစ္အမွန္ကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ ေျပာခ်...င္ပါတယ္။
    ၁၉၃၈ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ ေက်ာင္းသားေတြ အတြင္းဝန္႐ံုးကို ပိတ္ဆို႔ၿပီး ဆႏၵျပၾကတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရ လုပ္ငန္းေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားေအာင္။

    *** ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ ခေရရြက္ ***

    ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ ခေရရြက္

ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ သဘာ၀ေဆးနည္းမ်ားကို အေျမာက္အမ်ား တင္ေပးခဲ့ပါျပီ။ ယခုတဖန္ ေဆးနည္းတစ္မ်ိဳးကို ထပ္မံတင္ေပးပါဦးမည္။

ဒီေဆးနည္းကေတာ့ အလြန္ကို လြယ္ကူသက္သာျပီး အကုန္အက်နည္းသေလာက္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ တကယ္ကိုထိေရာက္ေစသည့္ ေဆးနည္းေကာင္းေလး တစ္လက္ပါပဲ။

ဒီေဆးနည္းကို ဆရာေတာ္ဦးကုမာရ၏ ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာေပၚမွ ကိုးကား၍ မဖတ္ရေသးတဲ့ ဆီးခ်ိဳေ၀ဒနာရွင္မ်ားအတြက္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ရဟန္းအမ၏ ေမာင္ေလးျဖစ္သူသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ဦးေဏွာက္ခြဲစိပ္ရန္ ေဆးရံုမွ ေဆးစစ္ၾကည့္ရာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါရွိေန၍ ခြဲစိပ္ရန္အဆင္မေျပေၾကာင္း၊ ထို့ေၾကာင့္ ဆီးခ်ိဳအျမန္ေပ်ာက္ရန္ သဘာ၀ေဆးနည္းတစ္ခုကို ညြန္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေဆးနည္းအတိုင္း ေသာက္သံုးခဲ့၍ ဆီးခ်ိဳေရာဂါမ်ား ေလွ်ာ့က်သြား၍ ခြဲစိပ္ကုသမွဳလည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးကုမာရ၏ အျခားရဟန္းဒါယိကာမတစ္ဦးကလည္း ဆီးခ်ိဳအဆင့္ ၃၀၀ မွ ၅၀၀ အထိ ျဖစ္ေနျပီး အဂၤလိပ္ေဆးႏွင့္ အျခားေဆးျမီးတိုမ်ားျဖင့္ ကုသေနေသာ္လည္း မသက္သာပဲရွိေနရာ ဂ်ပန္ဆရာ၀န္ၾကီးညြန္ေပးခဲ့သည့္ ေဟာဒီခေရရြက္က်ိဳေဆးနည္းျဖင့္ ယခုဆိုလွ်င္ ၁၅၀ အထိ က်ဆင္းသြားျပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

ဆရာ၀န္ၾကီးေျပာျပခဲ့သည့္ သဘာ၀ဆီးခ်ိဳသက္သာေစမည့္နည္း

(၁) ခေရရြက္ ခပ္သန့္သန့္ မႏုမရင့္ကို လက္တစ္ဆုပ္ခန့္ ခူးယူပါ။

(၂) ခေရရြက္မ်ားကို ေရစင္ေအာင္ ေဆးေၾကာ၍ ေရသံုးခြက္တစ္ခြက္တင္ က်ိဳလိုက္ပါ။

(၃) ၄င္းခေရရြက္က်ိဳေဆးရည္ကို တစ္ေန့တစ္ခြက္ ေသာက္ေပးပါ။

တစ္ပတ္ခန့္ ေသာက္သံုးျပီးလွ်င္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါမ်ား ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွ သိသာစြာ ေလွ်ာ့က်သြားပါလိမ့္မည္။

ပိုက္ဆံအကုန္အက်လည္း သက္သာသလို သဘာ၀ေဆးနည္းျဖစ္သည့္အတြက္
ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးလည္း မရွိပါဘူး။

ဆရာဇီ၀ကၾကီးေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ သစ္ပင္သစ္ရြက္တုိင္းဟာ ေဆးဖက္ ၀င္ပါတယ္တဲ့။ မသိသူေက်ာ္သြား သိသူေဖာ္စားဆိုတဲ့ စကားအတုိင္းပါပဲ။

ကဲ မိတ္ေဆြတို့လည္း ဒီေဆးနည္းေလးကို ဆီးခ်ိဳေ၀ဒနာရွင္မ်ားအတြက္ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါၾကပါဦးေနာ္။

လူသားတိုင္း က်န္းမာစြာ အသက္ရွည္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ေစာႏြဲ့ေနဆိုင္(ပူတာအို)
ကိုးကား ။ ။ ဦးကုမာရ

Credit to က်န္းမာေရးသတင္းမ်ား

-----
က်န္းမားေရးသတင္းမ်ားႏွင့္ မွတ္သားဖြယ္လိုက္နာဖြယ္ ဗဟုသုတေကာင္းမ်ားကို အျမဲတင္ေပးေနတဲ့ ဒီ New Harmony ဆိုတဲ့ Page ေလးကို Like လုပ္ထားျပီး ေန့စဥ္ ေလ့လာဖတ္ရွဳႏိုင္ၾကပါတယ္ေနာ္။

www.facebook.com/pages/New-Harmony/475499862558428
--
     
    ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ သဘာ၀ေဆးနည္းမ်ားကို အေျမာက္အမ်ား တင္ေပးခဲ့ပါျပီ။ ယခုတဖန္ ေဆးနည္းတစ္မ်ိဳးကို ထပ္မံတင္ေပးပါဦးမည္။
    ဒီေဆးနည္းကေတာ့ အလြန္...ကို လြယ္ကူသက္သာျပီး အကုန္အက်နည္းသေလာက္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ တကယ္ကိုထိေရာက္ေစသည့္ ေဆးနည္းေကာင္းေလး တစ္လက္ပါပဲ။

    *** နွလံုးသားခ်င္း နီးပါေစ ***

    နွလံုးသားခ်င္း နီးပါေစ 
-------------------------

"လူေတြ စိတ္တုိတဲ့အခါမွာ ဘာေၾကာင့္ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆုိၾကတာလဲ "

"ကိုယ့္ေဘးနားမွာတင္ရွိေနတဲ့လူကိုေကာ ဘာေၾကာင့္
 ေအာ္ေျပာေနၾကတာလဲ။ ေျပာခ်င္တာကို ျဖည္းျဖည္းေျပာလို႔
လည္း ၾကားေနရေနတာပဲ" ေလ ..

 သူေတာ္စင္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးက ရွင္းျပပါတယ္။

"လူႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ စိတ္ဆုိးေဒါသထြက္တဲ့အခါ သူတို႔ႏွလံုးသားေတြဟာ ေဝးကြာသြားတယ္။
အဲ့ဒီအကြာအေဝးကေနၾကားႏုိင္ဖုိ႔ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေအာ္ေျပာေနၾကရတာပါပဲ။
သူတို႔ေဒါသပိုထြက္ေလေလ သူတို႔ၾကားကအကြာအေဝး ပိုမ်ားလာေလေလျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးက်ယ္က်ယ္ေအာ္ေျပာရေလေလပါပဲ"

"လူႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေမတၱာရွိတဲ့အခါမွာဆုိရင္ေကာ ဘယ္လုိျဖစ္မယ္ထင္လဲ။
သူတို႔ဟာတစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ၿပီးမေျပာၾကပါဘူး။
ႏူးႏူးညံ့ညံ့ညင္ညင္သာသာနဲ႔ ျဖည္းျဖည္းပဲေျပာၾကပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ႏွလံုးသားခ်င္းအရမ္းနီးကပ္သြားၿပီေလ... သူတို႔ၾကားထဲကအကြာအေဝးဟာ အရမ္းနည္းၿပီး မရွိသေလာက္ကိုျဖစ္သြားလို႔ပါပဲ"

သူေတာ္စင္က ဆက္ရွင္းျပပါတယ္။

"သူတုိ႔တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အရမ္းခ်စ္သြားတဲ့အခါက်ရင္ေကာ ဘာျဖစ္လာမလဲ။ သူတို႔စကားကိုမေျပာေတာ့ပါဘူး။
 ေလသံေလးေလာက္နဲ႔ပဲေျပာဆုိၾကပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ဟာ အခ်စ္ေၾကာင့္ အရမ္းနီးကပ္သြားၾကလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူတုိ႔ေလသံေလးနဲ႔ေတာင္ ေျပာေနဖို႔မလိုေတာ့ပါဘူး။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေန႐ံုေလးနဲ႔ကို နားလည္ေနႏုိင္ၾကပါၿပီ။

ဒါဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ခ်စ္သြားၾကတဲ့အခါ လူႏွစ္ေယာက္ဘယ္ေလာက္နီးကပ္သြားသလဲဆုိတာပါပဲ "

သူေတာ္စင္က သူ႔တပည့္သာဝကေတြကိုၾကည့္ၿပီး ေျပာပါတယ္။

"ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႔စကားမ်ားတဲ့အခါမွာ မင္းတို႔ရဲ့ႏွလံုးသားေတြကို မေဝးကြာေစပါနဲ႔။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ပိုေဝးကြာေစမယ့္ စကားမ်ိဳးကုိလည္း ထပ္မေျပာပါနဲ႔။
ဒါမွမဟုတ္ရင္ မင္းတုိ႔ၾကားက အကြာအေဝးဟာ အရမ္းႀကီးမားၿပီး ျပန္လည္ဆံုဆည္းဖို႔မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ တစ္ေန႔ကို ေရာက္ရွိသြားပါလိမ့္မယ္"

----------------------------------------------------------------

credit းႏႈိင္းရင့္ေႏြ
     
     "လူေတြ စိတ္တုိတဲ့အခါမွာ ဘာေၾကာင့္ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆုိၾကတာလဲ "
    "ကိုယ့္ေဘးနားမွာတင္ရွိေနတဲ့လူကိုေကာ ဘာေၾကာင့္
    ေအာ္ေျပာေနၾကတာလဲ။ ေျပာခ်င္တာကို ျဖည္းျဖည္းေျပာလို႔
    လည္း ၾကားေနရေနတာပဲ" ေလ ..
    သူေတာ္စင္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးက ရွင္းျပပါတယ္။

    *** ဘာကို တန္ဖိုးထားရမလဲ ( ၁၆ ) ***

    󾔏 ဘာကို တန္ဖိုးထားရမလဲ ( ၁၆ )󾔏

󾭜လြတ္လပ္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးသလဲ󾭜

󾀼တကယ္လြတ္လပ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ မေက်နပ္မႈေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မုန္းတီးမႈေတြကို ျမင္ျပီးေတာ့ သိၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို လြန္ေျမာက္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။󾀼

󾁁󾁁󾁁
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစားတဲ့သူ၊ တန္ဖိုးထားတဲ့သူ၊ self-worth နဲ႔ diginity ရိွတဲ့သူ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို self-respect ရိွတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္
လြတ္လပ္တဲ့စိတ္ ရိွဖု႔ိလိုတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့လူ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ လူဟာ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ ဆံုးရံႈးသြားတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို ဆံုးရံႈးေအာင္လုပ္လိုက္တဲ့ တဖက္သားကို မုန္းတီးတဲ့စိတ္ ျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။ အဲသလိုမွ မမုန္းဘူးဆိုရင္ သူ႔ကိုယ္သူ ေလးစားတဲ့စိတ္ ေလ်ာ့သြားေနၿပီ။ ဒါသာမန္အားျဖင့္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရိွတာပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစားတဲ့စိတ္ကို ရႏိုင္ဖို႔ ႀကံႀကံဖန္ဖန္နည္းနဲ႔ လူဟာ အဲဒီလို ရပ္တည္ရတာ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကိုယ့္ကို အႏိုင္က်င့္လိုက္တာကို ဘယ္လိုမွ ျပန္ၿပီးေတာ့ မတံု႔ျပန္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ သူ႔ကြယ္ရာမွာ သူ႔ကို ဆဲေနမွာပဲ။ အဲဒါဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ ရတဲ့နည္းနဲ႔ ျပန္ၿပီး အႏိုင္ယူတာပဲ။ ဒါေပမယ့္
မုန္းတီးေနတာဟာ တကယ္စစ္မွန္တဲ့လြတ္လပ္မႈ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ နားလည္မွ ရမယ္။ လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕လြတ္လပ္မႈကို အဆံုးရံႈး ခံလိုက္ရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ဟာ မုန္းတီးတဲ့စိတ္နဲ႔ ေနသြားရမွာပဲ။ သူတို႔ဟာ တစ္ခုခုကိုေတာ့ ဖ်က္ဆီးလိမ့္မယ္။ ေရရွည္မွာေတာ့ သူ႔ကိုသူ ဖ်က္ဆီးလိမ့္မယ္။ သူ႔လြတ္လပ္မႈကို အဆံုးရံႈး ခံလိုက္ရတာထက္၊ ေသလိုက္ရတာ ေကာင္းတယ္လို႔ သူ ေတြးေတာ့မွာပဲ။ အဲဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္မႈဟာ လူေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးသလဲ ဆိုတာ နားလည္ႏိုင္တယ္။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ကိုယ့္ကို သူမ်ားက အႏိုင္က်င့္သြားလို႔ရိွရင္
စိတ္ဆိုးတဲ့စိတ္မ်ိဳးနဲ႔ မုန္းတဲ့စကားမ်ိဳးမေျပာပဲနဲ႔၊ ငါ
ကံဆိုးေလျခင္းဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္သနားတဲ့စိတ္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါလည္း
တကယ္ေတာ့ မေကာင္းဘူး။ သူမ်ားကို မုန္းတာလည္း မေကာင္းသလို ငါ ကံဆိုးေလျခင္းလို႔ ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနတာလည္း မေကာင္းဘူး။
󾁎󾁎ကိုယ့္ရဲ႕မေက်နပ္မႈေတြ မုန္းတီးမႈေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိၿပီးေတာ့ လြန္ေျမာက္သြားတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကို မေရာက္ပဲနဲ႔ တကယ္ လြတ္လပ္တဲ့လူ၊ တကယ္ အက်င့္စာရိတၱနဲ႔ စိတ္ထားေကာင္းတဲ့လူ၊ တကယ္ခ်စ္ႏိုင္တဲ့လူ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္ခ်စ္တဲ့လူ၊ တကယ္စိတ္ထားေကာင္းတဲ့လူ၊ တကယ္
လြတ္လပ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕မေက်နပ္မႈေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ႕မုန္းတီးမႈေတြကို ျမင္ၿပီးေတာ့ သိၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို
လြန္ေျမာက္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔လုိတယ္။ freedom ဆိုတာမွာ positive freedom နဲ႔ negative freedom ဆိုျပီးေတာ့ နွစ္မ်ိဳး ခြဲျပီးေတာ့ စဥ္းစားသင့္တယ္၊၊󾁎󾁎

󾭜Positive freedom ဆိုတာ󾭜

󾀼ကိုယ့္ဘဝမွာ ေကာင္းတာေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က လုပ္ႏိုင္တာဟာ
လြတ္လပ္မႈတစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္။󾀼

󾁁󾁁󾁁
ျပဳျပင္ဖို႔ရာအတြက္ အၿမဲတမ္းလမ္းဖြင့္ထားတာကို လြတ္လပ္မႈတစ္မ်ိဳးလို႔ ေခၚနိုင္တယ္။ ဘာကိုမွ ပံုေသကားခ် ဆုပ္မထားဘူး၊ ဆဲြမထားဘူး၊
ျပဳျပင္ရမယ္ဆိုရင္ ျပဳျပင္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳးရိွေနရင္ ဒီလူဟာ လြတ္လပ္တဲ့လူလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို တိုးတက္သြားဖို႔ ႀကီးပြားသြားဖို႔အတြက္
အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတာ၊ ကိုယ့္မွာရိွတဲ့ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ လဲြေနတဲ့ သေဘာထားေတြကို လိုလိုခ်င္ခ်င္ ျပင္ခ်င္တဲ့စိတ္ ရိွေနတာ လြတ္လပ္မႈ
(Freedom) တစ္မ်ိဳးပဲ။ ေပ်ာ့ေျပာင္းႏူးညံ့တဲ့ သေဘာထား ရိွတာ၊ (ေပ်ာ့ညံ့တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္) ျပဳျပင္တာကို ခံႏိုင္ရည္ ရိွတာ၊ ျပဳျပင္ခ်င္စိတ္ ရိွတာ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့ သေဘာထားမ်ိဳး ရိွတာ၊ rigid မျဖစ္တာ၊
ေခါင္းမမာတာလို႔ ဆိုရမွာေပါ့ေလ။ ပိုၿပီးေတာ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ (human values) လူ႔တန္ဖိုးထားစရာဘက္ကို ေျပာင္းလဲသြားဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတာ၊ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးကိုု
လြတ္လပ္မႈလို႔ ဆိုလိုတယ္။
        󾭶The good society is the one which gives the greatest freedom to its people.
ေကာင္းတဲ့လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းဆိုတာ ဘယ္လိုလူ႔အသိုင္းအဝိုင္းကို ေခၚသလဲဆိုေတာ့ အဲဒီအသိုင္းအဝုိင္းထဲမွာရိွေနတဲ့ လူေတြကို
အမ်ားဆံုးလြတ္လပ္မႈေပးထားတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းကို ေခၚတယ္။
        󾭶ဒါေပမယ့္ အဲဒီ freedom ဆိုတာ negative freedom ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။
မေကာင္းတာလုပ္ႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈကို negative freedom လို႔ ေခၚတယ္။
        󾭶Positive freedom ရိွတယ္ဆိုတာ ပိုၿပီးေတာ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ human values
လူ႔တန္ဖိုးထားစရာေတြကို ရႏိုင္ဖို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြကို ေပးထားတာမ်ိဳးေတြကို ဆိုလိုတယ္။
        󾭶ပိုၿပီးေတာ့ ဥာဏ္ရိွတဲ့လူ၊ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ထားေကာင္းတဲ့သူ၊ ပိုၿပီးေတာ့ ရိုးသားတဲ့လူ၊ ပိုၿပီးေတာ့ က်န္းမာတဲ့လူ၊ ပညာအရည္အခ်င္း
ပိုၿပီးျမင့္မားတဲ့လူ၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ပိုၿပီးအဆင့္ျမင့္တဲ့သူ စသည္ျဖင့္ အဲဒီလိုလူေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ေအာင္ အခြင့္အလမ္းေတြကို ဖန္တီးေပးထားတဲ့၊ လြတ္လပ္မႈေတြကိုေပးထားတဲ့ လူ႔အသိုင္းအဝုိင္းဟာ ေကာင္းတဲ့ လူ႔အသိုင္းအဝုိင္းလို႔ ေခၚတယ္။
        󾭶လူေတြကို တကယ္ေလးစားတဲ့ သေဘာထား၊ လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကိုလည္း
တကယ္ေလးစားတဲ့ သေဘာထားေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းကို
တည္ေဆာက္ရမယ္။ လူကို ေလးစားတယ္၊ လူရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို တကယ္ရိုးရိုးသားသား ေလးစားတယ္ဆိုတဲ့ ေလးစားမႈအေျခခံအုတ္ျမစ္ေပၚမွာမွ ေကာင္းတဲ့
လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းကို တည္ေဆာက္လို႔ရတယ္၊၊လူကို မေလးစားဘူး၊ လူရဲ႕လြတ္လပ္မႈကို မေလးစားဘူးဆိုရင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းကို တည္ေဆာက္လို႔မရဘူး။
       󾭶လြတ္လပ္မႈရဲ႕ ေနာက္အဓိပၸာယ္တစ္ခုက ကိုယ့္ဘဝမွာ ေကာင္းတာေတြ ပိုၿပီးေတာ့
ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က လုပ္ႏိုင္တာဟာ
လြတ္လပ္မႈတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ထားေကာင္းတဲ့လူ၊ ပိုၿပီးေတာ့ ပညာတတ္တဲ့လူ၊ ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ျမင့္တဲ့လူ၊ ပိုၿပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ရိွတဲ့လူ စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္မွာေကာင္းတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ၊ အရည္အေသြးေတြ တိုးလာေအာင္ ပြားလာေအာင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္ႏိုင္တာဟာ ကို္ယ့္ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ တစ္ခုပဲ။ အဲဒီလြတ္လပ္မႈက အေရးႀကီးတဲ့လြတ္လပ္မႈလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္၊၊ တျခားလြတ္လပ္မႈေတြကို မရႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာင္မွ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ထားေကာင္းတဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကိုယ္က ယူတတ္လို႔ရိွရင္ ယူလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီ လြတ္လပ္မႈကေတာ့
ကိုယ့္ရဲ႕ choice ပဲ။󾁉󾁉󾁉

  ➖➖➖➖➖󾭶󾁋󾁋󾭶➖➖➖➖➖

󾁎ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက󾁎
     ( မဟာျမိဳင္ေတာရ ) ၏
“ ဘာကို တန္ဖိုးထားရမလဲ ” စာအုပ္ စာမ်က္နွာ(၉၄) မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္၊၊

󾭚အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိေစမဲ့ စာေပေတြကို Share လုပ္ မွ်ေဝေပးျခင္းဟာ ေမတၱာတမ်ိဳး၊ ကုသိုလ္တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္၊၊󾭚
     
     လြတ္လပ္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးသလဲ
    တကယ္လြတ္လပ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ မေက်နပ္မႈေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မုန္းတီးမႈေတြကို ျမင္...ျပီးေတာ့ သိၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို လြန္ေျမာက္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။

    *** ကာေမသုမိစၧာစာရ သိကၡာပုဒ္အဖြင္႔ ***

    ကာေမသုမိစၧာစာရ သိကၡာပုဒ္အဖြင္႔
--------------------------------------------
ကာေမသု-ကာမဂုဏ္တရားတို႔၌ မိစၧာစာရ-မွားယြင္းစြာက်င္႔ျခင္းဟု အနက္ထြက္သည္။သိလြယ္ေအာင္ ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ေသာအခါ သူတပါးသားမယားကို ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္းဟု ျဖစ္သြားသည္။မသြားလာ မက်ဴးလြန္ထိုက္ေသာ
မိန္းမ(၂၀)ရွိသည္။

   မက်ဴးလြန္ရေသာမိန္းမ(၂၀)
   ---------------------------------
၁။မိခင္အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ
၂။ဖခင္အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ
၃။မိဘႏွစ္ပါးလုံး အုပ္ထိန္းေသာမိန္းမ
၄။ေမာင္ႀကီး ေမာင္ငယ္ အုပ္ထိန္းေသာမိန္းမ
၅။အစ္မ ညီမ အုပ္ထိန္းေသာမိန္းမ
၆။ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ
၇။အမ်ိဳးအႏြယ္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ
၈။တရားက်င္႔ေဖာ္ခ်င္း အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ

ဤရွစ္ေယာက္ေသာ မိန္းမတို႔ကား အပ်ိဳမ်ားသာျဖစ္သည္။သူတို႔၏ ကာမကို ပိုင္ဆိုင္သူမရွိ။ေစာင္႔ေရွာက္မည္႔သူသာ ရွိသည္။ထို႔ေၾကာင္႔ ေယာက်္ားတစ္ပါးတို႔ႏွင္႔ က်ဴးလြန္ေပ်ာ္ပါးလွ်င္ ထိုအမ်ိဳးသမီးရွစ္ေယာက္တို႔မွာ ကာေမသုမိစၧာစာရ မျဖစ္။က်ဴးလြန္ေသာ ေယာက်္ားမွာသာ ကာေမသုမိစၧာစာရ ျဖစ္သည္။

     သို႔ေသာ္ ထိုအပ်ိဳမရွစ္ေယာက္တို႔သည္ ငါတို႔မွာ ကာေမသုမိစၧာစာရ မျဖစ္ဟုဆိုၿပီး အညွာလြယ္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ေလာကအလယ္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းျဖစ္ၿပီး လင္ေကာင္းသားေကာင္း ရေတာ႔မည္မဟုတ္ေပ။အေၾကာင္းကား ေယာက်္ားတို႔၏ သဘာဝသည္ အညွာလြယ္ေသာ မိန္းမမ်ားကို ``တစ္ျခားေယာက်္ားလည္း ဒီလို လိုက္ေလ်ာတာေနမွာ´´ဟု ယူဆၿပီး အထင္အျမင္ေသးကာ အေပ်ာ္သာၾကံတတ္ၾကေသာေၾကာင္႔တည္း။

သမီးပ်ိဳတို႔အတြက္ တစ္သက္တာနီတိ
----------------------------------------------
လူတို႔သည္ ေသာက္ေရအိုးစင္ကေရကို ေသာက္႐ံုသာ ေသာက္ၾက၏။ဘယ္ေတာ႔မွ ေျခမေဆး။ေျခေဆးေရအိုးကေရကိုလည္း ေျခေဆး႐ံုသာ ေဆးၾက၏။ဘယ္ေတာ႔မွ မေသာက္ၾက။

ထို႔အတူ ေယာက်္ားအမ်ားစုတို႔သည္ ကိုယ္က်င္႔သီလႏွင္႔ျပည္႔စုံ၍ ဣေျႏၵရွိေသာမိန္းကေလးကို ရာသက္ပန္အတည္သာ ၾကံ၏။အေပ်ာ္မၾကံ။

အညွာလြယ္၍ ကိုယ္က်င္႕သီလမရွိေသာ မိန္းမကို သာယာမႈရွာရံု အေပ်ာ္သာၾကံ၍ ရာသက္ပန္အတည္မၾကံၾကေပ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပမည္႔ မိန္းမ ၁၂ ေယာက္တို႔သည္ကား ကာမပိုင္ေယာကၽ္ားရွိေသာ အအိုမ်ားျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ကား

  ၉။ကိုယ္ဝန္တည္ကတည္းက မွတ္သားသိမ္းဆည္းခံရေသာ မိန္းမ

  ၁၀။ဤမိန္းမကို သြားလွၽင္ ဒဏ္သင္႔ေစဟု မင္းမိန္႔ထုတ္ထားေသာ မိန္းမ

၁၁။ဥစၥာျဖင္႔ ဝယ္ယူေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ(ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ေယာက္က တစ္ပတ္ျဖစ္ေစ တစ္လျဖစ္ေစ ေငြေပး၍ ေပ်ာ္ပါးေနေသာ ျပည္႔တန္ဆာမကို ဆိုလိုသည္။ထိုရက္ထိုလအတြင္း တစ္ျခားေယာက်္ား တစ္ပါးသူႏွင္႔ ေပ်ာ္ပါးလ်င္ ထိုျပည္႔တန္ဆာမေရာ ေပ်ာ္ပါးေသာေယာက်္ားပါ ကာေမသုမိစၧာစာရ ျဖစ္သည္။)

၁၂။အလိုတူ၍ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ

၁၃။ဥစၥာစည္းစိမ္အပ္ႏံွ၍ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ

၁၄။အဝတ္တန္ဆာ ဆင္ေပး၍ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ

၁၅။လူႀကီးစုံရာႏွင္႔ လက္ထက္ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ

၁၆။ထင္းေခြ ေရခပ္ လုက္ကိုင္ေနေသာမိန္းမအား ထိုအလုပ္ကို မလုပ္ေစဘဲ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ

၁၇။မယားျပဳထားေသာ မိန္းမ

၁၈။မယားျပဳထားေသာ အလုပ္သူမ

၁၉။မယားအျဖစ္ ေပါင္းသင္းခံရေသာ သုံ႔ပန္းမိန္းမ

၂၀။ေခတၱငွားရမ္း ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ(ျပည္႔တန္ဆာမ)  တို႔ ျဖစ္သည္။

ယင္းမိန္းမ ၁၂ ေယာက္တို႔သည္ ကာမပိုင္ေယာက်္ားမ်ားရွိၾကေသာေၾကာင္႔ ေယာက်္ားတစ္ပါးႏွင္႔ ေပ်ာ္ပါးလ်င္ ႏွစ္ဦးလုံး ကာေမသုမိစၧာစာရ ျဖစ္သည္။မသြားလားေကာင္းေသာ မိန္းမႏွစ္ဆယ္ကိုသာ ေဟာၾကားၿပီး မသြားလာေကာင္းေသာ ေယာက်္ားႏွစ္ဆယ္ကို အဘယ္ေၾကာင္႔ မေဟာသနည္း။

အေျဖကား ကာေမသုမိစၧာစာရကံကို မိန္းမတို႔ ဦးေဆာင္က်ဴးလြန္၍ မျဖစ္ပဲ ေယာက်္ားတို႔က ဦးေဆာင္က်ဴးလြန္မွ ျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ေပတည္း။ထိုကာေမသုမိစၧာရကံထိုက္ရန္ အဂၤါေလးခ်က္ရွိ၏။ယင္းတို႔ကား 

-မသြားလာအပ္ေသာ မိန္းမႏွစ္ဆယ္ျဖစ္ျခင္း
-ထိုမိန္းမ၌ မွီဝဲလိုေသာစိတ္ရွိျခင္း
-လုံ႔လျပဳျခင္း
-သာယာျခင္း တို႔ ျဖစ္ေပသည္။
ကာေမသုမိစၧာစာရကံကို က်ဴးလြန္ၾကသူမ်ား ခံစားရမည္႔ဆိုးက်ိဳးႏွင္႔ ေရွာင္ၾကည္လ်င္ ခံစားရမည္႔ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမွာ

မိစၧာစာရ က်ဴးလြန္ကလည္း မုန္းၾကသူမ်ား ရန္သူပြား၍ ရွားပါးလာဘ္တိတ္ ခ်မ္းသာဆိတ္၏။ဣတၳိပ႑ဳက္ မ်ိဳးယုတ္ခါခါ မ်က္ႏွာမလွ အရွက္ရလွ်က္ လကၡဏဣေျႏၵ ယြင္းေသြခ်ိဳ႕သိမ္ စုိးရိမ္မ်ားစြာ ခ်စ္သူကြာသည္ ေရွာင္ခါအျပန္အက်ိဳးတည္း . .

ဟူေသာ လကၤာအတိုင္း ကာေမသုမိစၧာရကံကို က်ဴးလြန္သူမ်ားသည္ . . .
-လူမုန္းမ်ားမည္
-ရန္သူမ်ားမည္
-ပစၥည္းလာလာဘ ရွားပါးမည္
-ဆင္းရဲမြဲေတမည္
-မိန္းမ သို႔မဟုတ္ ပ႑ဳက္သာ ျဖစ္ရမည္။
-လူျဖစ္လ်င္ ယုတ္ညံ႔ေသာအမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရသည္။
-အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ျဖစ္ရသည္။
-အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္း ျဖစ္ရသည္။
-ေယာက်္ားလကၡဏာ မိန္းမလကၡဏာႏွင္႔ 
-မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္ ဟူေသာ ဣေျႏၵေျခာက္ပါး ခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္သည္။
-စိုးရိမ္ေသာက ျဖစ္ေနရတတ္သည္။
-ခ်စ္သူႏွင္႔ ေကြကြင္းရတတ္သည္။

ကာေမသုမွ ေရွာင္ၾကဥ္လွၽင္
----------------------------------
-ခ်စ္သူေပါမ်ားမည္
-ပစၥည္းေလးပါး လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားမည္။
-စည္းစိမ္ဥစၥာ ခ်မ္းသာမည္။
-ျမင္႔ျမတ္ေသာ ေယာက်္ားသာ ျဖစ္ရမည္။
-အမ်ိဳးျမတ္သာ ျဖစ္ရမည္။
-ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပမည္။
-လကၡဏာဣေျႏၵ ျပည္႔စုံမည္။
-စိတ္ေအားခ်မ္းသာစြာ ေနရမည္။
-ခ်စ္ေသာသူႏွင္႔ ေပါင္းသင္းရမည္ ဟူေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ျပန္လည္ခံစားရမည္။
--------------------------------------------------------
အကိုး - သျဂၤဳ ိဟ္ဘာသာဋီကာ
ဗုဒၶဘာသာလက္စြဲကၽမ္း
ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ၏ သီလအစြမ္း
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ
     
    V-Day မွာ မဒီေလးနဲ႔ အတိုးခၽေပၽာ္လိုက္မယ္လို႔
    အပီေတြးထားသူမၽားအတြက္
     ကာေမသု-ကာမဂုဏ္တရားတို႔၌ မိစၧာစာရ-မွားယြင္းစြာက်င္႔ျခင္းဟု အနက္ထြက္သည္။သိလြယ္ေအာင္ ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ေသာအခါ သူတပါးသားမယားကို ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္းဟု ျဖစ္သြားသည္။မသြားလာ မက်ဴးလြန္ထိုက္ေသာ
    မိန္းမ(၂၀)ရွိသည္။

    မက်ဴးလြန္ရေသာမိန္းမ(၂၀)

    😁😁😁